Vertaling naar concrete doelen op bestuurlijk en schoolniveau

De vijf koerslijnen uit dit document zijn geconcretiseerd in ambities en verdeeld over de verschillende beleidsterreinen.

Onze ambities kunnen we alleen gefaseerd realiseren. We vertalen ze in smart-geformuleerde doelstellingen in onze bestuurlijke jaarplannen. In het jaarplan brengen we focus aan en volgen daarbij de cyclus van plannen, doen, controleren, en aanpassen (pdca-cyclus). Onze scholen vertalen de ambities naar de eigen schoolsituatie en nemen deze mee in de eigen school- en jaarplannen. Zoals het bestuur leggen ook de scholen jaarlijks verantwoording af in het jaarverslag. Dit verantwoordingsdocument kent een kader waarbinnen bestuur en scholen vastleggen welke doelen zijn bereikt en welke ambities gerealiseerd.

Verbinding met landelijk en stedelijk beleid

Het beleid van BOOR staat niet op zichzelf, maar is verbonden met het stedelijk en landelijk onderwijsbeleid. We verbinden ons met de landelijke richtlijnen in de bestuursakkoorden voor het primair en voortgezet onderwijs. Daarnaast verbinden wij ons nadrukkelijk met het Rotterdams Onderwijsbeleid Leren Loont!, dat de gemeente Rotterdam en de Rotterdamse schoolbesturen gezamenlijk hebben vastgesteld.

Bij het realiseren van onze ambities werken wij intensief samen met partners in Rotterdam en omgeving, zoals de gemeente, wijkteams, jeugdzorg, culturele instellingen, sportverenigingen, adviesorganisaties en andere schoolbesturen en onderwijsinstellingen.

Identiteit